close
دانلود آهنگ جدید
شبهات اهل بخیه درباره کرونا و پاسخ عاقلان
خانه گنجینه معارف سایر موضوعات

شبهات اهل بخیه درباره کرونا و پاسخ عاقلان

  • انتشار: شنبه 24 اسفند 1398
  • شناسه: 1086
  • بازدید: 13
  • نویسنده: مدیر سایت
  • چاپ:

شبهات اهل بخیه درباره کرونا و پاسخ عاقلان

شبهات اهل بخیه درباره کرونا و پاسخ عاقلان

این روزها که ویروس کرونا در کشور بالا گرفته و مردم به نوعی خانه نشین شده اند بازار شایعات بالا گرفته ، بیشتر این شایعات مربوط به شهر مقدس قم، اهل بیت، حوزه های علمیه و ورود طلبه های چینی به کشور هست، فلذا در ادامه این مطلب به برخی از این شبهات پاسخ می گوییم.

نقل می كنند پادشاهی هر هفته صنفی از اصناف را اذن ملاقات عام می داد!

یك هفته نوبت صنف خیاط ها بود.

غالب خیاط های شهر به سوی كاخ شاهنشاه حركت كردند.

ناگهان ملازمان كاخ دیدند پالان دوز ها هم آمدند!

با تعجب پرسیدند:

شاه خیاط ها را اذن داده شما چرا آمدید؟

یكی از پالان دوزها گفت:

«خوب ما هم اهل بخیه هستیم»

حالا قصه كرونا هم جریان اهل بخیه شده است.

هر كس مدعی تخصص شده و تحلیل گر سیاسی- پزشكی و... .

كه موارد ذیل تبیین می شود:

كرونا از قم آغاز شد؟!

اهل بخیه می گویند كرونا از شهر قم آغاز شد و طلاب چینی آن را وارد كردند و چون قم قرنطینه نشد كشور گرفتار شد!

پاسخ

الف: آیا طلاب چینی در وسط سال تحصیلی و در آستانه برگزاری امتحانات نیم فصل تحصیلی به چین سفر كردند؟

لازم است اهل بخیه بدانند حوزه بر عكس دانشگاه در زمان برگزاری امتحانات نیم فصل درس ها تعطیل نیست و حضور و غیاب طلاب در درس ها اعمال می شود.

و آیا طلاب چینی درست به همان شهری كه در چین گرفتار كرونا بود عزیمت نمودند؟

و آیا طلاب چینی كرونا را آوردند، ولی خودشان كرونا نگرفتند!

آیا اهل بخیه كه مدعی هستند طلاب چینی كرونا را وارد ایران كرده اند؛ تا كنون توانسته اند یك سند مانند بلیط  سفر حقیقی (نه ساختگی شبكه های منافقین و وهابیت)یك طلبه چینی كه به چین در این تاریخ سفر كرده و برگشته است را ارائه كنند؟

آیا می توانند یك سند از بستری شدن یك طلبه چینی در بیمارستان قم بر اثر كرونا ارائه دهند؟

ووهان چین فرودگاه بین المللی دارد ولی پرواز مستقیم به تهران ندارد و همه می دانیم قم هم فرودگاه ندارد.

بنابراین كسی كه بخواهد از ووهان چین به تهران بیاید باید اول از ووهان به هنگ كنگ، بعد از هنگ كنگ به دوحه قطر و بعد ازدوحه به فرودگاه امام خمینی تهران بیاید.

یا اول برود به شهر اورومچی چین و بعد از آن بیاید تهران و بعد قم.

یا اول برود شهر باو در چین، بعد برود پكن و بعد از پكن بیاید تهران و بعد قم.

حال سؤال این است:

چگونه ویروس كرونا خویشتن داری كرده و نه پكن را آلوده كرده و نه هنگ كنگ و نه شهر باو و اورومچی و نه دوحه قطر و نه حتی تهران و كاركنان فرودگاه امام و نه حتی مسیر تهران تا قم و راننده را.

اما وقتی رسیده قم؛ اقدام به آلودگی نموده!؟

می گویند قم را علما نگذاشتند قرنطینه شود؟

اهل بخیه می گویند علما و طلاب و روحانیون اجازه ندادند قم قرنطینه شود و چنین شد كه كرونا كشور را گرفت!

پاسخ

اولا: وزیر بهداشت كه پزشك است و اتفاقا دنبال رفع افسردگی از مردم با حذف مجالس عزاداری است، صراحتا اعلام كرد:

«از نظر علمی قرنطینه مردود است»

و اعلام كرد كشور چین هم در زمینه قرنطینه موفق نبوده زیرا هیچ تأثیری ندارد.

پس ربطی به طلاب و علما ندارد.

ثانیا: از همان ابتدا علما و مراجع، مقلدین خود را به تبعیت از نظر پزشكان و صاحب نظران پزشكی مكلف كردند.

ثالثا: كشور های دیگر مانند آلمان، ایتالیا، آمریكا و... كه طلبه چینی نداشتند پس چه شد درگیر كرونا شدند؟

علت این كه شهرهای آنها قرنطینه نشد چه بود؟ آن جا كه حوزه های علمیه و مراجع تقلید نبودند؟

می گویند طلاب و روحانیون روحیه معنوی به بیماران كرونایی بدهند

اهل بخیه می گویند خوب است طلاب و روحانیت در بیمارستان ها حاضر شوند و روحیه معنوی بیماران را بالا ببرند!

البته این حرف را یك مجری طنز پرداز از رسانه ملی تكرار كرد.

پاسخ

لازم است به ایشان و تمام اهل بخیه بگوییم قرن هاست روحانیت در كنار مردم هستند.

در جنگ تحمیلی؛

در میان مدافعان حرم؛

در كمك به سیل زدگان؛

در كمك به زلزله زدگان؛

و از همان ساعات اول در كنار بیماران كرونا.

منتهی اگر این مجری رسانه سرش را از شبكه های منافقین بیرون بیاورد و به واقعیت كشورش كمی نگاه كند متوجه می شود سال ها و قرن ها است طلاب مشغول خدمت جهادی به امت هستند.

اهل بخیه می گویند چرا حرم هایتان شفا نمی دهند

حرم كه شفا می داد، حالا چه شده كه باید ضد عفونی شود! آن هم با الكل نجس.

پاسخ

اولا: قرآن و روایات می فرمایند پیامبران و ائمه هم بیمار می شوند.

لذا قرآن كریم از بیماری حضرت ابراهیم و ایوب و... سخن به میان می آورد.

هر انسان عاقلی می فهمد وقتی پیامبر زنده بیمار شود، حرم پیامبر و امام و امامزاده كه جای خود دارد.

آن ذاتی كه بیمار نمی شود فقط ذات خدای متعال است.

ثانیا: گرفتار شدن به بیماری نقص و عیب نیست.

اگر پیامبر و امامان بیمار نمی شدند، احمق ها آنان را العیاذ بالله خدا فرض می كردند.

اما اگر معجزه و كرامت مانند شفای بیماران هم نداشتند، فرقی با دیگران نداشتند.

ثالثا: در حضور معصوم زنده باید با طهارت و نظافت حاضر شد؛ لذا پیامبر اكرم (ص) شدیدا به كسانی كه اهل نظافت و طهارت نبودند تذكر و هشدار می دادند.

حضرت علی (ع) شخصی را كه با عبای خاك آلود وارد مسجد شد، دستور داد كه از مسجد بیرون برود.

هیچ پیامبری نفرمود حضور من شما را بهداشتی می كند، پس در حضور من بدون رعایت بهداشت بیایید و این را هر عاقلی می داند.

وقتی ما موظف هستیم در حضور معصوم زنده، رعایت بهداشت كنیم؛ قطعا در حرم معصوم شهید هم باید رعایت بهداشت نماییم.

لزوم تطهیر اماكن مقدس و وجود آداب طهارت و نظافت مشاهد شریفه كه در متون روایی و فقهی ما آمده دلیل این مدعاست.

علم پزشك درمان می كند اما اگر پزشك و پرستار رعایت اصول بهداشتی را نكند علمش نافع نمی شود.

پس حرم شفا می دهد اما اگر رعایت بهداشت نشود؛ شفا حاصل نخواهد شد.

همانطور كه رعایت بهداشت وسیله تحقق علم درمان است؛ رعایت بهداشت هم مقدمه وقوع شفاست.

برای همین از آداب دعا كردن، غسل، لباس تمیز پوشیدن، مسواك زدن و... می باشد.

رابعا: در متون فقهی ما الكل صنعتی و مانند آن نجس اعلام نشده است.

و لازم است بدانیم اتفاقا قرآن وقتی از مسكر و حرمت نوشیدن آن سخن می گوید از منافع آن هم حرف می زند.

آری خوردن مدفوع چهارپایان حرام است اما منافعی هم دارد مثلا در كشاورزی می شود از كود حیوانی فایده برد.

پس هر چیزی كه خوردنش حرام شد، منفعتش در امور دیگر سلب نمی شود.

می گویند كشور ما گرفتار نحوست شده است؟

اهل بخیه گفتند از بس هر جمعه گفتیم مرگ بر فلان، گرفتار نحوست شدیم!

پاسخ

عجب اگر مرگ گفتن این همه نحوست دارد، پس كشتن چقدر نحسی دارد!؟

آمریكا كه دهها سال است می كشد، پس چرا قبله آرزوی اهل بخیه است؟

فرضا ما فقط می گوییم مرگ بر آمریكا

اما آمریكا می كشد در ویتنام، ایران، یمن، عراق، افغانستان و... .

چقدر كشت و می كشد؟

پس چرا اهل بخیه همه كار می كنند تا یك پناهندگی از آمریكا و... بگیرند؟

خلاصه فرق عاقل و احمق در همین قیاس اهل بخیه به خوبی روشن می شود.